2007-12-31
 02:21:59

2007 är fait acompli

Ja precis. Så nu snart är det nytt år och nytt liv? Antar jag. För det är väl ändå nåt som man tänker sig... Att man ska börja ett nytt liv, göra vissa saker bättre, göra lite mer, lite mindre och allt det där. Jag har inte ens orkat tänka på det. Har nog att grubbla på som det är.

Som jag skrev i förra inlägget så... SKA litet bli stort. Jag har blivit med en tvåa. Kommer flytta in den 1:e mars, och alla är förstås välkomna att hjälpa till eller komma på inflyttnings/födelsedags fest som kommer bli senare. Så just nu snurrar alla tankar om detta i huvvet. Hur ska man få tag i alla möbler å grejer jag behöver ha? Jag har ju kämpat i 3 år för att inte samla på mig nåra grejer å tydligen har det gått rätt bra.

Julen då undrar ni. Ja den va fylld av glädje och avslappning faktiskt. Fick många fina klappar också =)
Det enda jobbiga var ju att man va tvungen att dra hem å jobba i mellandagarna, har nog aldrig vart sååå trött nånsin.

Så nu ska här iaf inhandlas ett träningskort... jag är i sånt äckligt stort behov av det nu. Å denna gången får det ju va for real!

Och nej, jag fick ingen häst :( tyvärr... jag håller på att bli mentalt sjuk utan en häst att pyssla med. Alla svackor man har så önskar man ändå att man hade en Diana å gosa med. Jag saknar det så jag blir gråtfärdig faktiskt.

Annars har jag iofs hittat lite terapi på nätet i form av Buke... helt underbart.

Nyår... ja det verkar bli lugnt, kanske lika bra. Men när jag ställer in mig på lugn så brukar jag sitta där å va vansinnigt sugen på utgång iaf sen. Så jaaa... ligger det konstiga inlägg här framöver så är det jag som i tagit fram bubblet å underhållit mig med att skriva inlägg på fyllan :D

Näh, nu blire gonatt.

Å puss P.
2007-12-18
 16:24:52

Liten kan bli stor

Kanske kanske kan liten bli stor fram i vår. Jag håller verkligen tummarna för mig själv här. Livet skulle bli så mycket bättre =) Mums mums.

Annars då, jaru... glöggkväll å helt uppbokad under jul har jag kommit på, allt kommer gå i en rasande fart å sen blir det nytt år av bara farten. Herregud.

Nu saknas egentligen bara en häst.... hehe =)

Puss
2007-12-16
 12:11:23

Inköp senaste tiden..

image87
Stövlar inköpta på en pytteliten butik i gbg, från Paris är dom... bara 250:- helt sjukt!


image88
Nice med snörning... =)


image89
Låga finskor... mumsiga... bara 150:- på rean.
2007-12-16
 12:04:56

Årets julfest =)

Hehe, ja det blev ju lite ändrade planer å julfest med dom på jobbet fick det bli. Förväntningar hade jag inga. Men oj va galet å kul det blev. Sååå sjukt. Mer säger jag nog inte.... Haha, vi va iaf på Sejdeln, tvärs över gatan. Men sen kom vi inte längre... eller ja, det blev förfest å sen direkt till efterfest. Funkade ju det också. Men det va bra röj för å va 4 pers från jobbet bara till slut :P
2007-12-13
 11:41:01

Lucia

En härlig dag... åtminstone så har det alltid varit det när man var yngre. Man slapp lektioner och fick fika eller så gick man själv i luciatåget. När jag vaknade imorse så kändes det annorlunda. Kändes som att dagen skulle bli grå å hemsk.
MEN när man satt på vagnen djupt nedsjunken i dagens Metro så plötsligt hör man svag sång, tittar bakåt i vagnen (jag satt längst fram, som vanligt) så ser man dom... ett livs levande luciatåg på spårvagnen!
Snacka om att man blev både glad och förvånad. Sen när dom börja sjunga "Den strålar en stjärna" och "Gläns över sjö och strand" så var man ju nära att storlipa.
 
image85

Nåt förslag på vad man ska göra för att få tiden att gå? Jag behöver en stor whiskey helt klart. Undrar om man mår bättre efteråt då? Kanske skulle satsa på en fylla imorrn.... det va ju så det va tänkt från början. Tåls att tänkas på.
2007-12-12
 23:22:50

Man behöver inte vinna...

...å inte heller hora.

Vet inte hur jag ska kunna somna nu. Och jag är redan alldeles för trött på dagarna. Tur att man ska utbildning imorrn. Jag avancerar snabb för å göra mig oumbärlig. Jag tror det funkar bra.

Funderar ständigt på att köpa Valerina.. men jag vet varken om jag kan äta dom eller om dom funkar. Kanske värt att testa..? Funkar dom att äta om man äter p-piller? Blir man trött dagen efter? Såå många frågor å jag orkar inte fråga dom på Apoteket.

Men jag kanske behöver lite vård för jag orkar varken sova, äta och jag fryser nästan jämt. Det har ju med varann att göra så klart. Men det känns som att man fastnat i en nedåtgående spiral... Å det har varit så ett tag... det är det som skrämmer mig lite...

Suck...
2007-12-11
 23:30:29

Nere men inte uppe på 2...

Kändes som att ett brinnade ljus passade bra... men sen kom jag på att det kanske står för hopp?
Skriver inte så mycket mer...

image84
2007-12-10
 11:11:11

Blörk

Såååå seg måndag idag. Gaah, nästan så jag däckar. Å denna veckan är man furkost sekts direktör. Beslutsångest helt klart. Men klart man ställer upp. Duktig på jobbet minsann.

Nu återstår bara att komma på vad fasen man önskar sig i julklapp. Kan inte minnas att det har varit så svårt som nu. Noll fantasi. Det enda jag egentligen vill ha är mycket pengar, egenägd lägenhet och en snygg dressyrhäst. Det kan ju int va för mycke begärt? Eller?

Eller ja, jag kan ju nöja mig med en diamantring också ;)

Tips emottages tacksamt. På julklappar till mig själv alltså...
2007-12-09
 22:02:02

Mysigt för kottarna!

Detta måste va den mysigaste kattmöbeln jag nånsin sett, hehe, kattmöbler, kan man ha det egentligen?

image83

Men jag hitta den iaf på en sida som har allt för katt-älskare och jag känner ju flera så tänkte tipsa lite. Ser iaf ut som kotten har det gott å lyxigt. Nästan så jag skulle vilja ha själv, både kotte å möbel =)

http://www.moderncat.net/

Enjoy!
2007-12-09
 21:32:31

B L O S S A :P

B L O S S A, B LO S S A, B LO S S A, glöggen heter Blossa.... lalalaa...

Kommer på mig själv med att sjunga den i huvvet varje gång jag är i affärn.. hehe, tv-skadad man är =)
2007-12-09
 12:03:24

Aw och sperma

Jo det va topicsen i fredags.

Jag drog å köpte stövlarna, f ö sjukt sexiga å sen drog jag å Haidi till Que Pasa där hennes kille jobbar å beställde bums in en specialgjord drink av han. Herregud Campari i drinkar... njah, inte min smak. Men det va ju trångt å trevligt iaf.

Vi drog vidare å hamnade på Excet, hann å få lite köttbullar å sill av buffén å så lite godis förstås. Sen beställdes det en del Pina Colada å Mojito. Gott som fan =)

Kom på att vi skulle hem tidigt också så vi drar bort förbi Tranqilo, men eftersom värmlänningen å co är där så kan vi ju inte bara gå förbi så vi trilla in där. Blev "övertalade" att dricka nåra fler drinkar å öl. Å allt va jävligt trevligt. Sjuka människor.

I övrigt så slutade kvällen med en disskution på spårvagnen om att smaka på sin egen sperma, å om det är gott? Jag gav såklart ett intressant svar. Störda människor överallt i den här stan med andra ord.

Nu äre söndag å jag ska jobba om 2 timmar... känner mig inte direkt peppad. Men va fan.

Pussar till min hero :P
2007-12-07
 14:57:09

Jag har blivit Göteborgifierad!

Hjälp!

Jag har blivit alldeles för Göteborgifierad! Och det är inte bra. Jag har gått från en små(mellan)stadstjej till en storstadsperson. Jag har förändrats. Från jympapjuck och huvtröja å annat mysigt, gamla sköna jeans, slitna jackor till alldeles uppklätt fast ändå inte ens i närheten av alla andra i den här stan.
För här känner jag mig alltid alldeles för sunkig, för lite smink, för lite fixat hår, för billiga kläder. Men sen när jag drar till Lysekil, Karlstad and the rest så känner jag mig ständigt alldeles för överklädd. Det är ett sjukt dilemma som jag inte vet vad jag ska göra nåt åt. Man är ju så van att fixa till sig innan man åker till stan här att det går av bara farten.
MEN en gång har jag iaf åkt ända in till stan i mjukisbyxor å gammal täckjacka, likblek och jävligt bakis.

Hela sommaren sunkade jag till det titt som tätt där borta på Fortum i Kba. För jag menar, det va ju inte Göteborg, å jag gillar ju inte å gå upp tidigt. Å inte va det väl nån som brydde sig där. Småstad såklart.

Men nu är det ju nytt jobb å jag är inne i stimmet igen, ordentliga kläder, sminkad å håret fixat. Jag hatar det rätt mycket fast ändå inte.
Jävla ifiering!

Det är f ö fredag idag å det vankas after work. Tröstöl och annat. + nya stövlar =)

Over and out, fucking Göteborg!
2007-12-05
 22:24:58

Jag jobbar på stripp-gatan...

Ja just det. Göteborgs egna porrdrottning helt klart.

Eller va mumlar jag om? Jag jobbar på den gatan... eller ja, i ett hus på den gatan. Fan. Det låter inte bra. Men iaf så funkar mitt nya jobb bra. Ska bli skönt att få en lön i januari. Det va ju ett tag sen sist. Men jag fixade iaf rekordkort arbetslöshet. Grattis till mig!

Annars stressar jag nog ihjäl mig över inget. Kan inte sova, inte äta direkt mycket heller. Jag borde verkligen styra upp det men nu sitter jag här igen å klockan är inte tio å jag ligger inte i sängen som det va tänkt. Dålig diciplin jag vet.

Helgen som gick va ju riktigt mys iaf. P kom hit på lördagen å vi drog ut i regnet på Liseberg, va ju rätt mysigt ändå, trots kylan å rusket. Vi käka churros med choklad, trummade, flipprade å försökte vinna en julkorg. Tittade på djuren också... klappade får å beundrade renar.
Sen kom den stora lyckan när vi skulle gå hem. Efter en slant på rätt ruta fick P bära hem en göööörstor kex-choklad. Å han som "aldrig vinner nåt" =)

Excet på fredag, nån som ska med?

Puss