2007-03-27
 23:34:26

Senste dagarna... :D

Fredag:
Satt hemma å drack min enda öl å tittade på matchen... gjorde inte saken bättre direkt. Skulle träffat J på stan efteråt för mera öl men han fick dra lite snabbt till sthlm å jag fick kalla in ersättarna :P Eller inte riktigt så. Mötte upp Sebbe, bror hans å resten på stan å så krångla vi in oss på Bryggan. Kvällen blev så sjukt bra alltså... det va länge sen jag va på så bra humör =) Anders kom lite senare å så härjade vi med Linda å hennes vänner från Motala :P Grym kväll å nästan gratis dessutom =)

Lördag:
Min morbror hade frågat mig dagen innan om jag inte hade lust å hänga på till Ullared, så klockan 10.00 drog vi iväg. Länge sen jag va där senast så hade nästan glömt bort va långt det va. Sen när vi står på parkeringen å ska börja gå mot Ge-Kå's, vem ser jag inte om Björn som är på väg upp i skogen för att pissa, haha. Till o med Göteborg e litet, eller hur man nu säger. Iaf så fyndades det friskt på affärn, blev en elvisp (som födelsedagspresent från mina goa släktingar), tröja, trosor, mat å massa mer. 

Sen när man kom hem så fick man ladda om å fixa sig för å dra på förfest hemma hos Hassan. Han hade ju flyttat till eget, rätt nice lägenhet. Så va ju dom gamla vanliga där; Mattias, Hannes å han som alltid ser så lurig ut :P
Fick lite snabbt åka ner till stan tråkigt nog, Mattias va tvungen å lämna nyckel å fixa lite åt sina kompisar. Sen efter mycket om och men så hamnade vi på Uppåt Framåt å det va ju första gången. Mycket mindre än vad jag trodde, fast ganska mysigt om man bortser från idioten som kallade polaren för tjockis.

Söndag:
Blev helt fel med omställningen av klockan så jag va trött hela dagen nästan. Lyckades iaf på eftermiddagen dra mig ut å gå en sväng bort till Sävedalen å köpa glass på Triumf-glass-cafét. Det va ju verkligen värt det =) Har kommit igång riktigt bra med att va ute å gå nu.... GÖTT!

Måndag:
Vädret va ju grymt så jag drog ut i skogen å gick milspåret bort till Skatås, helt underbart, gick i t-shirt å maxade i backarna. Kändes skönt å ta ut sig ordentligt. Känns att konditionen börjar bli bättre nu. Saknar bara lite värre muskler så är man som gjord för beach 2007 :D

Idag:
Vaknade åtta imorse, vilket inte va idealt... vet inte vad det var... kanske värmen? Blev inte något gjort förrens på eftermiddagen när jag drog in till stan å kollade efter nåt snyggt fat att ställa mina nya ljus på. Det luktar sandelträ i hela lägenheten, helt underbart! Tyvärr så hitta jag inget bra då... men det kommer ju fler dagar =)

Imorrn:
Imorrn ska jag försöka tvätta, uhh måste gå upp megatidigt å boka en tid å sen 17.00 äre bowling som vanligt, hoppas att "formen" från i torsdags håller i sig =) Måste bli bra... haha. Tjata lite på sig själv bara :D


I övrigt har Projekt träning börjat å snart ska jag starta Projekt liv också :P

Puss
2007-03-20
 23:43:26

Kvällsmat

The å bara the å lite tv också....

Gonatt
2007-03-18
 21:10:02

Alltid den sämsta handen...

Mmh, jag spelar alltid på den sämsta handen. iaf när det gäller kärlek... Varje gång så kastar jag bort ess,kung, dam, ibland knekt. Å så spar jag på spader två, hjärter fyra och klöver tre. Det e fullkomligt idiotiskt, men jag satsar alltid på dom sämsta korten. Och än så länge så har det inte lönat sig att bluffa heller... När ska jag lära mig?Insikten kom ju ändå på tåget hem... vad ska man säga och tro... jag vet inte. Men det va ju trevligt med sällskap iaf så man slapp grubbla hela vägen hem!

För jag är ändå hemma nu. Men för första gången på länge så va det verkligen underbart att va i Karlstad även under veckan.... Så tack alla för den veckan! Sen så va man ju på Manpower också, så har väl en lite större chans att få jobb i Karlstad i framtiden, om jag nu vill det. Men det återstår att se.... Jag håller alla dörrar öppna när det gäller jobb iaf!

I fredags fyllde A år så jag va där på förfest, hur trevligt som helst, det va länge sen. Jag vet inte vad det va som gjorde det.... men det va nice. Tråkigt nog så slutade kvällen på DD, inte så skoj, iaf inte denna fredagen...

I veckan blir det lite mer bowling än vanligt. Ska bli skoj å umgås med S och hans tjej å vem det nu är som följer med. Man kan ju inte bli sämre iaf :D haha. jag ska fan bli bäst! Prestationsångest here I come =)

Underliga saker händer hela tiden... sms från folk när man minst anar det... verkligen. :P Tåls att hänga upp sig på!

"Jag är bara allergisk mot jordnötter, inte chilinötter!" <--- A i högform i fredags. HAHA!

Puss
2007-03-15
 21:54:10

SKÅL SKÅL =)

Varför låter det? Nej.... å vad håller jag på med. Jag och J är förvirrade.... mer än vanligt kanske. J lovar att styra om jag åker.

Sitter å dricker vin också.... åt sushi hos C förut. Det va ju trevligt :P

Imorrn åker man tillbaka till gbg också. Känns lite lurigt faktiskt.... inte köpt biljett än men det ordnar sig. Köpa öl, åka tåg och ha det gött. Hem till datorn å tvn mina bästa underhållare....

Lägger ner resten av inlägget också. För snurrigt,... inte av vinet. Bara allmänt.


Skål å hej!
2007-03-08
 02:26:23

Jobba Norge va?!?

Här sitter man, som vanligt helt förvirrad. Idag har jag varit på en jobbmässa på Af med massa bemanningsföretag från Norge. Dom fullkomligt slet och drig i en. Jublade när man sa att man kunde börja med en gång. Det e ju helt sjukt. Jag visste inte vad jag skulle säga eller göra. Hade ju bara tänkt kolla läget... känna efter lite. Så nu står man i valet och kvalet om man ska söka jobb i Norge. Om det kommer funka med att pendla eller hur man nu ska göra... det är stort känns det som.

M sitter å frestar mig med det ena och det andra... undrar om man ska göra ett undantag. Svårt det där. Haha.

I måndags klockan halv tolv ringde en annan M och säger att han sitter å dricker öl,. det kallar jag supa ja. J brukar också ringa när han dricker öl. Jag blir lika sugen varje gång! Om man ändå hade råd å köpa en låda femkommatvåan =)

Annars va bowling-träningen extra hård idag. En ny tant som instruerade mig... hon va hård som sten. Vilket jag verkligen gillar. Fick ju lite fason på saker å ting efter ett tag på golvet och alldeles för långt från banan. Snart så kanske man kan slå J... hmm... eller näh...

Just det...

Mat-tips denna veckan!

Världens goaste fisksoppa:

1 st Keldas Fisk och skaldjurssoppa
1 paket saffran
morötter
1 fänkål
1 purjolök
3 klyftor vitlök
1 påse lax och torsk tärningar (finns på ICA)
salt och peppar


Koka upp soppan, när det kokar, rör i saffran och sedan morötter, vitlök och fänkål, ska koka ungefär 20 min, efter halva tiden, ha i purjon och på slutet lägger du i den frysta fisken. Salt och peppra efter behov och glöm inte att smaka av soppan! =)
Smakar underbart och ser läckert ut!
Lycka till!

Slut på tips.

Puss
2007-03-03
 02:15:51

Bowling proffs nästa?

Ja vem vet... kanske fastnar man i det, kanske inte. Hästarna lär nog ta upp mer passion alltid.

Fredag natt... fikat med K, handlat papperskasse på Konsum avenyn å sen tjötat å druckit öl med J.

Orkar inte skriva mer nu... heh. Sängen vill ha mig i säng.

Gonatt.

Over and out.