2007-05-20
 23:29:11

Alkoholen läker alla sår...

I fredags lyckades jag och Haidi efter många om och men ses hemma hos henne en stund innan vi drog till stan. Tjejen har ju en riktigt snygg lägenhet, när man kom in så kändes det ju inte som om man va där ute i ingemansland. Jag va imponerad helt klart. Vi satt i köket å drack nåra bärs å kollade hur dom blekta jeansen blev. Sen drog vi in till stan... Å in på Bryggan, höll tummarna för att nåt roligt skulle hända för vi behövde ju verkligen det. Det va galet där inne. En kille fick för sig att vi inte kunde dansa, han va verkligen mentalsjuk, stod å räknade åt oss... 1..2...3..4. Till slut sa vi åt han att dra! Sen snacka vi med lite löst diverse folk. Nåra polare kom förbi. Festen fortsatte. Men när vi gick därifrån så va män fortfarande svin och vi tyckte fortfarande om dom.... Go figure?

                                                                       
Jag å Haidi på spårvagnen till stan.... vette fan va jag kisar så för, kanske för det lyser nån slags strålkastare mitt på huvvet på mig? :P
2007-05-17
 16:51:45

Vem får nu se alla tårar...

När jag minns
hur du kom till mig
Dina tårar
dom föll mot din kind

Och du lät mig
komma nära dig
Jag var den ende
som förstod
och jag var din

Och jag minns ännu nu
Du sa jag var ditt ljus
Men säg mig varför
är jag då ensam nu?

Vem får nu se
alla tårar mot din kind?
Vem får nu se dom mot din hud?

Vem får ni se
och så läsa i din blick?
Vem får känna dig nu?
Vem är jag nu?
Hur kunde du..?

Utan ett ord
utan ett ljud från dig
så visste jag vad du ville ha
Och allt du önska
det fick du av mig
Ja det var vad du själv
satt & sa

Och jag minns ännu nu
Du sa jag var ditt ljus
Men säg mig varför
är jag då ensam nu?

Vem får nu se
alla tårar mot din kind?
Vem får nu se dom mot din hud?

Vem får nu se
och så ledsamt i din blick?
Vem får känna dig nu?

Vem är han nu?
Vem är han nu?
Hur kunde du..?
2007-05-14
 00:14:20

Allt är grått...

Det e konstigt hur saker å ting kan förändras så fort. Eller snarare hur upplyftande tankar kan bytas ut mot grå... nästan svarta.

Igår va en vändpunkt lite grann, öppnade ögonen igen efter att ha gått med ögonbindel i flera månader. Rensade själen, telefonboken och msn. Blockerade folk på nattstad å jag njöt av att få det gjort. Att verkligen bli av med all skit.

Det e ganska skönt att man kan möta folk helt osminkad å i mysbyxor utan att känna ens liiite ångest eller nåt annat dåligt. E körde spårvagnen jag tog till affärn, glåmig och trött va jag, uppsatt hår å hela köret. Men vad gör det? Inte sett han på flera månader så det va lite oväntat men skit samma... =)

Sen det här jobbet, jag vet att jag borde va glad å så... eller varför måste man det? man trar ett jobb för att man måste inte för att man vill... världen är verkligen inte rättvis när man är arbetslös.

Började tänka igår på hur ensam jag kände mig å det fortsatte självklart bara i en nedåtgående spiral, så när det va mörkt och natt så va jag tillbaka på det där stället igen...

Om man bara kunde få det man önskar ibland... jag skulle va så lycklig då. Men efter det jag har sett så tror jag inte det kommer att hända. Och när det inte ser bra ut redan på förhand så vill man ju inte säga nåt... Man vill inte förstöra det man redan har.... 
2007-05-11
 16:54:20

Solen skiner inombords!

Nytt jobb har gjort livet grymt mycket lättare. YEAH!

Sitter å väntar på att Haidi ska komma hit å fika, hon verkar ha gått vilse på vägen kanske? Hallå? :D

Mycket har hänt sen sist, va på konsert på Härlanda fängelset. Min släkting på nåt långt håll Martin aka Nancy Star spelade. Det va över förväntan! Lägger en länk till hans hemsida och myspace så ni kan tjuvlyssna lite!
Vi va på botaniska också... MASSOR med sköna blommor. Mumsig va det! Kommer bilder längre ner.

Idag va jag å käkade på Jensens boeffhouse, hade fixat mig en gratisbiff. Å fy fan va billigt det var. Satt först å väntade i över en halvtimme på maten, när den väl kommer då e biffen välstekt istället för medium så jag ber om en ny. 5 minuter senare får jag en ny, å det va ännu mer välstekt. Inge lite trött jag blev då! Slutade med att jag åt den äckliga välstekta biffen och fick med mig ettt presentkort hem!

Pussugen e man också... jävla jobbig känsla... gaaah! Nån?


Vattenfall

Vi gick under vattenfallet.... mysigt =)

M?rkr?d tulpan

Älskar den djupröda färgen!

Lila tulpan

Häftig va?

Massa tulpaner

Underbart blomhav =)

R?da tulpaner

Kärleksrött.... =)

2007-05-03
 15:42:16

Vårstädning kanske ?!?

Just det... städar... å diskar å plockar å har mig. Det va verkligen dags. Så nu är nu välkomna hem till mig framöver =) Inte bara när man är alkoliserad. HAHA!

Valborg va det nyss ja... vet inte vad jag ska säga. Snurrigt va det. Tequila å Nattstad-folk. Den nya sortens irc-fest kanske :P Jag brilljerade iaf med mina datakunskaper, haha, kan man bli mer störd på fyllan?

Å när man precis repat sig efter valborg, vad dyker då upp... jo sms om att det minsann e fest på fredag i Kungälv... kan man ju inte missa, eller? Näh, kan bli spännande tror jag =)

Host host... nu måste jag fortsätta... eller så går jag å köper glass. Svårt val det där :P

Puss