2008-10-30
 16:40:39

Core ikväll...

Som vanligt. Blir säkert lika skoj som alltid! Skönt när det känns som att man är garanterad ett bra pass!

Annars är jag rätt tom i huvvet efter en hel dag med utbildning av folk på jobbet... Men kul va det! Å väldigt lärorikt!

Återkommer senare... nu ska jag köpa halkskydd till badkaret så det inte händer dumma saker med mina knän igen... bläh!
2008-10-28
 21:43:58

Så seg i kroppen idag...



Såhär trött kände jag mig på gymet idag. Ingen som helst motivation... ville bara gå å lägga mig på en blå matta å stirra ut i tomma intet. Vet inte om det fortfarande är helgen som satt sina spår eller om det är att jag inte känner mig tiptop psykiskt. Nu blir det iaf en dags uppehåll, ska fika med Fia istället... kommer nog göra gott både för fysiken och psyket =)
Sen blir det core på torsdag och fredagsfest på fredag ;)

Nu ska jag unna mig lite pepparkakor å julmust. Känner verkligen att jag behöver det!
2008-10-27
 22:57:16

Bodypump, min nya vän =)

Tänkte jag skulle dokumentera mina framsteg på bodypump passen i bloggen framöver. Har ju redan på 4 pass ökat vikterna bra mycket i min mening iaf. Allt känns fortfarande jätteskoj och jag har kännt mig starkare för varje gång!
Däremot så gick det trögt idag, kände mig riktigt orkeslös... antar att det beror på denna kassa söndagen jag hade med ångest och bakfylla. Ingen vidare uppladdning inför träningen. Men nu är det nya tag som gäller.... å mindre alkohol!

Men en sak va ju iaf positivt idag.. jag kunde lägga på ett kilo på bröst, jag som varit så klen innan.
De här vikterna kör jag nu:

Benböj 10 kg
Bröst 5 kg
Marklyft, frivändning, rodd 9 kg
Triceps 4 kg
Biceps 5 kg - Bicepsrodd 7 kg
Utfall ingen vikt
Axlar 2 * 2,5

Denna veckan är det inbokat 2 Bodypump pass och ett Core pass + 2 eller 3 pass utöver det =) Here we go!
2008-10-25
 17:46:08

Träning!

Har ju skrivit alldeles för lite om min träning här. Har satt igång på allvar och kunnat hålla det nu i 3 veckor. Denna veckan har varit vecka 1 på en lite intensivare period. Jag har redan sett resultat, det är helt underbart. Slänger väl upp lite bilder framöver =)
Veckorna kommer se ut såhär fram till jul:
2 bodypump pass
1 core pass
3 pass med rehabträning för knäna

Målet har jag inte riktigt tänkt ut än men jag tycker t ex Jillian Michaels ser grymt bra ut... men så långt kanske jag inte kommer gå. Skulle helt klart kunna tänka mig att se ut som hon gör på den här bilden! ;)

2008-10-22
 10:56:50

Vem är jag enligt 118100

118100 tror att Marie är full av charm, humor och självinsikt. Hon är en människa som lätt blir ihågkommen för att hon är sig själv och står för sina åsikter.


Stämmer ganska bra, eller? =)
2008-10-22
 09:31:26

Sex...

Ja, det har varit mycket snack om det senaste tiden. Prat på att komma hit en helg, ha sex och sen åka hem. Morgonsex på ett hotellrum har önskats.
Och vad ska man säga... Jo JAG VILL HA NÅT MER ÄN SÅ!
Jag kan inte direkt nöja mig med en helg med sex, det känns grymt opersonligt och kallt på något sätt. Ömheten och känslorna blir ju bortkopplade. Det kanske känns bra just då, just den helgen men jag vet av erfarenhet att måndagen efter känns förjävlig. Jag tror inte längre på att det är något som man gör bara för skojs skull. Att man kan ta lätt på det...
Jag vill ju hellre gå in i det med tanken att allt kan hända, att inget är bestämt på förhand. Men det verkar inte finnas några motsvarande tankar hos andra...

Låter kanske lite sorgligt det här men jag vill nog mest bara klargöra min åsikt. Jag är på oförskämt bra humör och har varit det hela veckan. Glad musik i öronen varje morgon gör verkligen skillnad. Och hårda träningspass med synliga resultat peppar en ju ännu mer!

Vi ses! =)
2008-10-21
 20:57:50

Sinnlighetens makt är kuvad...

Vill bara dela med mig lite. Detta är en av de finaste texter jag läst och hört sjungas... Sven-Erik Magnusson gör den grymt bra! Å den som lär mig spela den på gitarr får definitivt en guldstjärna! =)

Anita - Gustav Fröding/Sven-Ingvars

Livets skål och min Anita, uti glömskans dryck.
Jag vill känna varma vita jungfru lemmars tryck.
I materien vill jag röna, riktigt ha i famn,
det som anden språk det sköna givit såsom namn.
Jag vill andas blott Anita, blott Anita, se,
känna endast varma vita lemmars rörelser.
Högt man prisar konstens njutning, den är kall och arm,
emot väsens sammanslutning, kärlek barm mot barm.

Sinnlighetens makt är kuvad av en trång moral,
dygden stel och överskruvad håller långa tal.
Dumheten har funnit mycket, fann till slut ett fynd,
som föll folket uti tycket, sinnlighet är synd.
Sedan dess har kungasonen, son av kung Natur
av den vise dygde fånen sparkats ut som djur.
Icke mer han vågar modigt visa sig bland folk
men han hämnas, hämnas blodigt med förgiftad dolk.

Sen när halva mänskligheten ruttnat ned i grund,
mördad av anständigheten kommer segerns stund.
Då skall dygdens makt den sanna ärva den som hög,
sinnligheten skall sin panna bära stolt och hög.
Kropp med ande skall bli enat och ett hjärta fritt,
när den kärlek, fri och renad, mänska skall bli vitt.
Därför, därför ljuva flicka, blott till hjärtat lyss,
låtom oss varandra dricka i en kyssars kyss.

Rodna kind du lockom flutna på ditt sköna sätt,
blicka ömt till hälften slutna ögat du gör rätt.
Häv din vita barm och bölja, du har rätt därtill,
vet att oskuld kan dig följa hur långt du vill.
Älska, älska min Anita med din själ och kropp,
oskuldsfulla varma vita ljuva rosenknopp.
Livets skål och min Anita, uti glömskans dryck.
Jag vill känna varma vita jungfru lemmars tryck.
2008-10-21
 15:28:58

Vindkraft...



Hoppas verkligen man får se fler sånna här i framtiden och mindre kolkraft och kärnkraft!

Det är mitt enda inlägg i miljödebatten, haha :D
2008-10-17
 20:32:42

Borde man fråga varför?

Meddelande från: handcreme 23
Datum: 17/10/08 20:08
Kärleksbrev:

Hej! Jag letar efter en tjej som vill ha en omskuren kille eller som vill att killen ska omskära sig. Jag är inte omskuren men kan nog kanske tänka mig att göra det för din skull. Låter det intressant? (Vänligen svara inte om du inte är intresserad!)
2008-10-17
 11:07:45

Hårtips!

När man akut behöver volym eller har lite fett dagen-efter-hår så funkar denna lilla burk perfekt! Jag har nog aldrig varit så förälskad i en stylingprodukt förut. Lite puder i håret å sen ser det ut som man proffstuperat det. Minus allt trassel då!
Har också insett att den är perfekt för min snelugg, jag slipper spraya så mycket och den går att forma om under dagen. Kan det bli bättre?

Tack Osis för den lilla röda =)

2008-10-16
 00:11:54

Sen träning med ögongodis =)

Japp, idag tog det en kraftansträngning att bara ta sig till gymet. Men guuu va skönt det va när jag äntligen va där! Kom dit vid nio å när jag ska gå in å byta om så står det en grymt vältränad biff i stora salen å spänner sig.
I BARA KALLINGARNA =)
Hehe. Tog tydligen nåra foton för nåt. Så han stod å spände sig i alla möjliga ställningar. Svårt att koncentrera sig på träningen kan jag lugnt säga... Skönt å få titta på nåt riktigt snyggt på gymet. Det händer verkligen inte ofta... buhu...

Nu tänker jag krypa ner under täcket å tänka på biffen. Tack å gonatt ;)
2008-10-13
 00:13:08

Höstprommenad!

Idag har jag slappat massor men sen vid halv fyra så tog jag mig i kragen, slängde på mig min nya jacka å drog ut i skogen. Hittade ingen svamp men jag va ute i 3 timmar, å det va helt underbart! Har lovat mig själv att jag ska va ute å gå i skogen varje helg. Minst 2 timmar! Hoppas bara nån vill göra mig sällskap... =)

Tog lite bilder när jag va ute också, allt är ju så fint nu, underbara färger överallt!





2008-10-10
 13:47:11

Nu är det höst!

Ja för idag regnar det! =)
2008-10-06
 16:02:29

Mitt dygn består av 39 timmar :P

2008-10-01
 23:49:02

Sleep deprevation

Igår hängde man på Scandic och käka och drack öl med M å hade det jävligt gött. Mycket nice.

Att det sen inte blev så mycket sömn va ju lite dumt. Två nätter i rad pallar tydligen inte min kropp. För jag har varit helt död hela dagen. Nog aldrig sett så risig ut på jobbet förut. Helt grå i ansiktet och svart under ögonen. Men vad gör man inte för å ha lite roligt? :P

Har sovit sen jag kom hem från jobbet... underbart gott =)

Så nu får vi se hur statusen är imorrn... hoppas man orkar med möten å allt...

Over and out.