2007-06-19
 09:46:26

Mamma Mia, Deep & Bulgarien

Imorrn så drar man till Bulgarien, känns sjukt ofattbart ändå,. Men spontan-semestrar måste ändå va dom bästa?!

Sitter på jobbet nu, önskar att dagen ska gå så fort som möjligt, men kan inte säga att jag längtar hem till lägenheten direkt... måste diska å städa å göra en massa. Packa vore också  bra. Men det e klart vi åker ju inte förrens på kvällen så man kan ju chilla hela dagen. Får bli ett träningspass på morgonen också, alltid gött å va i skogen! Det har ju gått hemskt bra nu med löpningen, har inte haft ont i knäna på bra länge och dom håller riktigt bra även över stock och sten... Ska verkligen hålla mitt mål med att ta alla 40 kontroller fram till siste juli. Sen ska jag köra på med nästa karta som är betydligt jobbigare, lär ha en riktigt snygg rumpa sen =)


                                                Mamma Mia

Har ju varit på Mamma Mia som ni kanske förstår av föregående inlägg. Jag har aldrig ryst så mycket av musik förut.... Det va helt sanslöst bra. Man satt helt trollbunden och bara njöt. Alla var helt fantastiska... kostymerna, vad ska man säga... dom va underbara. Dom i silver... ja, jag ville verkligen ha en... Så nu ligger hela skivar å snurrar (eller vad det nu heter) i mobilen varje dag =)
                                    
                                            Dancing Queen


I fredags hade vi firmafest på Deep. Började med att vi drack champagne å annat på kontoret å käkade jordgubbar. Sen traskade vi upp till Deep som företaget hade hyrt fram till 22. Käkade grillbuffé, den va grymt god. Klantade mig lite å spillde på mitt vita linne, men vad gör det... det va skoj ändå. Kvällen fortsatte med en del drinkbiljetter och sen ännu mer öl. Mötte upp Hassan å Pär å drog med dom bort till Chez Ami, bara för att vända där å dra tillbaka till Deep igen där jag mötte Anders. Så härjade vi runt där ett tag jag å Anders å mina kollegor som jag inte visste fanns. Traskade hem där sent på natten... däckade i sängen...

Resten av helgen va lugn å sköööön,..... =)

Åter till jobb å diverse, fika snart iaf =)
2007-06-17
 22:27:03

Melodier kan få det mest sargade hjärta att slå...

Som du lurade mig, å du vet när det va
Så jag sa till mig själv, du är inget att ha

Lära sig gå, det va svårt för jag snubblade på
alla tankar som nuddar dig,
dom som tänder en eld i mig
När jag ser dig hör jag klockorna slå,
när du ler så är jag högt i det blå

Mamma Mia!, 
E jag där igen
Nej nej
Kan jag inte vända
Mamma Mia!
Du e här igen
Säg säg
Kan du va den enda?

Dagarna har vart gråa,
sångerna sorgligt blåa
för mig,
det e min realitet

Mamma mia!
Det e allt jag vet
Nej nej,
jag är trött på ensamhet

Jag va ledsen och arg när det bara tog slut,
vem kan räkna dom dar när jag inte stod ut

Lära sig gå, det va svårt för jag snubblade på
alla tankar som nuddar dig,
dom som tänder en eld i mig
När jag ser dig hör jag klockorna slå,
när du ler så är jag högt i det blå

Mamma Mia!, 
E jag där igen
Nej nej
Kan jag inte vända
Mamma Mia!
Du e här igen
Säg säg
Kan du va den enda?

Dagarna har vart gråa,
sångerna sorgligt blåa
för mig,
det e min realitet

Mamma mia!
Det e allt jag vet
Nej nej,
jag är trött på ensamhet!
2007-06-11
 16:15:39

.: Önskelista juni :.

  1. Resa till Italien
  2. Resa nån annan stans :D
  3. Bowlingklot (fortfarande)
  4. Nya flip-flops
  5. Bärbar dator (fortfarande... suck...)
  6. Nytt jobb skulle sitta fint
  7. En båt, ja tack!
  8. Koffeintabletter ?!?!
  9. Mera singelkompisar, haha!
  10. Större lägenhet
2007-06-07
 17:20:05

Kliar lite...

I fingrarna efter bowling. I tinningen av myggbettet jag fick igår och under foten, men jag vet inte varför. Sitter på jobbet igen. Tog sovmorgon imorse, sjukt trött va jag. Det e nåt fel... kanske.

Igår va jag ute på Vrångö hela dagen, tråkigt nog svek vädret å det va mulet ända tills jag klev på båten hem. Innan så hade man iaf gått 6 km å badat i 13-14 gradigt vatten. Gött som fan. Sen ställde jag mig längst bak i båten å solade mig, grymt varmt å jag blev rätt röd insåg jag senare. Fan att jag skulle bränna dit axelbandsmärken!()"/"&¤&&¤".

Till helgen blire nice grejer, tripp till skärgården med Haidi, mycket å snacka om nu, känns som det va evigheter sen vi sågs. Å så blev man bjuden på middag på lördag med av min snälla morbror, göttans värre. Alltid gott när nån annan lagar mat åt en.
Jag lovar att jag ska fixa den snyggaste brännan i helgen iaf. Har redan kommit en bra bit på väg =)

Sen har jag vart å köpt ett Naturpass också. Man får en karta med massa kontroller utsatta så kan man ut å orientera hela sommaren sen. Ska bli gott å ha ett mål med löpträningen! Jävlar va jag ska ta alla 40!!! =)

Bilder från igår kommer upp när jag kommit hem =)

Pussel.
2007-06-04
 20:19:21

Gräset är alltid grönare....

...på andra sidan, eller?

Varför lyckas jag alltid tro att gräset är grönare på andra sidan?
Just nu verkar jag ha inbillat mig att ett annat jobb är det som gäller, att det jag har inte duger av någon anledning, varför blir jag aldrig nöjd? Kan det va bra att inte nöja sig? Självklart. Men samtidigt så njuter man ju aldrig riktigt då.

Det är samma sak med kärlek, killar och dejter, jag är aldrig nöjd, vem vet va mycket bra grejer jag har slängt bort på att aldrig va nöjd. Ja menar varför bestämma sig när det kan finnas nåt bättre? Den tanken är enbart sinnessjuk. Men jag föraktar ju samtidigt folk som bara nöjer sig med nån som dom ändå inte är kära i....

Sen det här med hem, stad och lägenhet, när man bodde i Karlstad så kändes det alltid som att det va grönare i Göteborg, just nu känns det som att gräset e finast i Karlstad. Hur ska man veta vad som är rätt?

Hur ska jag kunna välja, hur vet jag att det jag väljer är rätt? Dom säger att det känns i hjärtat, i magen när man valt rätt. Men jag vet inte jag, hur många gånger har jag inte valt för att sedan ångra mig ett par veckor efteråt...

Det känns tragiskt just nu...
2007-06-01
 16:04:33

För det e ingen vanlig dag, för det e faktiskt fredag idag...

Jag har klippt mig, skaffat mig ett jobb och använt väckarklockan! Jag börjar känna mig seriös fast ändå inte. Mycket drällande ändå på jobbet. Fast jag börjar fatta vad elbranschen handlar om iaf. Kan ju va bra i framtiden, eller inte, för jag orkar nog aldri bry mig om min el ändå.

Det e hyfsat väder nu iaf. Hoppas det håller i sig ikväll så det blir bärs å grillning vid Härlanda tjärn. Det e ju verkligen på tid, grillen har längtat efter att bli uppeldad i en hel vecka!

Desperat sitter jag här å dricker cola nu för att inte däcka. Alla andra har gått hem å hör och häpna, jag jobbar över. Det har ju aldrig hänt nånsin förut. Man känner ju sig lite vitkig, och duktig inte minst när jag sitter kvar när alla har gått. Jag måste verkligen stanna till halv sex idag.... gaaah! Dags å vakna till liv.... behöver lite radio eller nåt. Börjar känna mig koko av att nynna på låtar i huvvet.

Sitter å klurar på vad man ska göra på semestern också. Det lutar verkligen åt en sista minuten nånstans, lite chansartat sådär.... Men då borde man väl kanske ta med sig nån.
Men vem åker man med när man e fattig, singel och utan kompisar som kan improvisera med semestern? Sjukt stort problem får man tycka. Mamma säger att åka själv inte är nån hit. Jag menar, ska man behöva ragga upp nån bara för att åka på semester med? Sen när man tröttnat efter en veckas intensivt tjöt, fest och diverse så skiljs man på Landvetter å ses aldrig mer igen?
Eller ska man ändå åka själv å hoppas på det bästa? Leva vitt och va hemskt seriös?
Eller så får man ta det sista alternativet... bli seriös, skaffa pojkvän på nolltid och flytta ihop, semestra, skaffa barn och gifta sig, allt samtidigt såklart, det ena funkar inte utan det andra.

Hmm. Det e synd om mig, har så många alternativ men jag skiter i dom alla.


För övrigt så har männen inte varit svin denna veckan, så mirakel kan väl hända, schysst att man får en bra vecka per år. För när va man senast så här bra behandlad?


Z04, Z05, prodat, annulleringar, lev byten osv snurrar i huvvet... känner mig mosig. Nu blir mera cola.

Over and out!