2008-12-30
 23:45:03

Kväll på stan

Ja idag har jag vart hemma från jobbet hela dagen. Å det va nog tur det, för ju mer klockan blev ju sämre kände jag mig. Har sovit och tittat tv om vartannat. Inte mycket annat man kan ta sig för. Extremt frustrerande att man inte orkar städa när det verkligen behövs!

Men i vilket fall så hade jag ju lite å fixa på stan, skumpa tills imorrn t ex. Så fick mas mig ner... tog vagnen och kommer på vid Olskroken att jag glömt mitt kontokort. BLÄH. Det va bara å åka hem igen å hämta det. MEN då ringde Karolina å undra om vi skulle ses så det va ju inte så tokigt ändå. Handlade våran skumpa å sen drog vi till Warehouse 2 och käka där. Vet inte vad jag ska säga om stället... men personalen va ju inte av denna värld. Sämre service ser man sällan. Eller ja, vi fick ju maten å så men det va inte med ett leende iaf...

Men nu har jag iaf fått prata av mig lite för ett tag framöver... eller va säger jag, svårt att få stopp på min käft, jag tar tillbaka det där ;)

Nu ska jag fan i mig va frisk, eller iaf friskare tills imorrn!

Over and out 2008.... =)
2008-12-29
 20:35:18

Snörvel...

Självklart har jag gått å blitt förkyld lagom till nyår... trött jag blir! Fast jag ska inte säga att jag är förvånad eftersom jag hängt med mamsen som varit sjuk i över en vecka. Men nu är jag trött å grinig efter att ha sprungit på stan å hållt på att gå åt av värme och för mycket folk....

Men jag fick shoppat lite iaf... men inte ALLT. Damn.

Blev ett par nya skor iaf, små söta med liten klack ( hur ska jag våga detta med mina knän?). Och ett par snygga trosor att ha under blåsan på nyår!

Ja nyår ja... kände nästan för att strunta i det hela å bara ligga hemma i soffan men kom på att jag ju verkligen gillar att klä upp mig å piffa till hår osv... hoppas bara att man duger även utan singeltjejkompisar :P
2008-12-24
 18:29:47

I don't want a lot for christmas...

...there is just one thing I need...

Ja önska kan man ju =) Annars har julafton varit lugn å skön. Inte ätit för mycket heller, hehe, som vanligt!
Men just nu hade man gärna legat i soffan med sällskap å sett på Karl-Bertil när han gör fina gärningar och klura på varför det hänger nazistflaggor i bilen han åker med! Det är en underlig historia det där, men ack så bra =)

Har fått en jättefin skjorta av mamsen iaf, röd, svart å vitrutig. Annars har jag shoppat en massa julklappar till mig själv dom senaste dagarna, lite får man ju lyxa =) Nu fattas bara en riktigt snygg klänning till nyår! Ge mig gärna lite tips! =)

Go kväll och GOD JUL!

2008-12-12
 13:06:23

God lunch på Mykonoz!

MMS

Passade på att käka gott på lunchen den dagen vi skulle på julbord, smart va? =)
Men guuud så smarrigt det va. Grillat kycklingspett med friterad potatis och tsaziki, MUMS =) Rekommenderas varmt!

2008-12-11
 09:45:01

Känna sig säker på riktigt?

Har sett en annons i spårvagnarna nu ett tag om Safepoint. Har klurat en del på om jag tycker det är bra. Första tanken var såklart att det är en jättebra idé. Men sen började jag undra på om inte man vaggas in i någon slags falsk trygghet.
För er som inte vet så funkar tjänsten så att man skickar ett sms när man är på väg hem och då börjar Safepoint spåra mobilen tills du skickar ett sms att du är hemma. Skickar du aldrig något sms så börjar Safepoint söka efter dig samt höra av sig till dina vänner och familj.

Helt klart något bra, men man måste nog akta sig för att bli övermodig och tro att man klarar allt bara för att man aktiverat tjänsten. Det kan ju fortfarande vara så att man blir våldtagen t ex, men man blir kanske hittad tidigare.

Men jag vill ändå tips om hemsidan =)
www.safepoint.nu

2008-12-01
 23:56:59

Muskler minsann :)



Jag gillar muskler... la för länge sen upp en bild på Sanna Kallur å skrev att jag vill se ut som henne. Men jag har nog ändrat mig lite ändå. Klüft har verkligen den perfekta kroppen. Iaf när hon inte är sådär supertränad. Me like!

Nu framöver blir det bodypump och löpning blandat, förhoppningsvis kommer det ge mig en riktigt snygg kropp och schysst hälsa =)

Lägger upp vikterna igen efter som jag ökat - IGEN =)

uppvärmning 7 kg
benböj 10 kg
bröst 5 kg
marklyft, frivändning 12 kg
triceps 7 kg
biceps 7 kg - 9 kg
utfall ingen vikt
axlar 2 * 2,5, 4 kg
2008-12-01
 23:23:36

Nedräkning mot jul... 23 dagar kvar!


Ja, hur fasen ska man hinna med allt? Denna veckan är nästan överfull redan.... =)

Tisdag - Handla present med Lotti, fika med Haidi, träna
Onsdag - Bowling med Ung Arena gänget (jag blir den enda som dricker öl :P)
Torsdag - Fika med Camilla, träna
Fredag - Träna å sen fest
Lördag - Julmarknad, inflyttningsfest hos Iza, Julmys hos Anna
Söndag - Ikea, träning? Enda oplanerade dagen....

Ja hjälp.. vet inte om jag gillar att ha det såhär. Veckorna fram till jul kommer gå grymt fort... Men det e klart, kan ju bli riktigt skoj också :D
2008-12-01
 23:15:03

Hur man skriver en kommentar....

Ja inte fan skriver man såhär i alla fall! Hahhahaha.


Emelie om Lilla dumma Blondinbella:

hon e as skyst! träffade henne o fikade med henne! faktsit as snäll!
2008-12-01
 18:14:08

Lilla dumma Blondinbella

Läste hennes blogg i helgen. Hon hade visst varit på Dreamhack. Och nu beklagade hon sig över att det luktade så äckligt där inne. Men snälla lilla pappas flicka. Vad hade du förväntat dig att det skulle lukta? Rosenvatten?
Snacka om höjden av dumhet....