2009-04-14
 20:54:48

Saker och ting börjar klarna...

Jag börjar förstå varför det blev så konstigt där efter jul. Varför han gjorde som han gjorde dvs. Åtminstone så misstänker jag. Å på nåt sätt kändes det ju skönare att komma till denna insikten. Konstigt att jag inte tänkt på det innan. Men allt va ju så förvirrat då. Nu kanske jag kan släppa det på riktigt.

För att spinna vidare på det här med dejting så har jag funderat på vad som egentligen är den perfekta första dejten. Nedan följer en lista:

  • Bio med fika innan eller efter - Rätt bra sätt att lära känna varann, smyga med att hålla handen och sen låtsas som om det inte hade hänt. Har man svårt att komma på ämnen att snacka om så kan man alltid diskutera filmen.
  • Fika på stan - Denna är lite lurigare. Svårt att slappna av om man inte är supersocial, det blir ju inte direkt nån vardagsrumskänsla. Å det är minimal chans att man får pussas.
  • Bowling med tillhörande öl - Nice grej. Man gör nåt skoj och kan verkligen slappna av i varandras sällskap (om inte den ene är proffs då). Sen gör ju ölen sitt också :P
  • Öl på stan/ses på en fest - Ganska åkej men verkligen inte intimt. Svårt att prata om nåt med substans å det blir oftast rätt tramsigt och ytligt.

Så vad drar man för slutsats av det här då? Jo, att jag gillar att bowla. Heheh :)

Men egentligen så såg den perfekta dejten ut som följande:

Han sa att han hade en överraskning, att jag skulle ta med cykeln och möta honom. Så cyklade vi upp till Skatås och Brudaremossen. Där drog vi med cyklarna upp till toppen. Det va en ljummen kväll och utsikten va underbar. Å ur ryggan så drar han upp rödvin och oliver och en filt. Det kunde verkligen inte bli bättre! Den som kommer med liknande förslag kommer jag helt klart falla hårt för!
 


Tobbe

En reflektion...;-)



Jag röstar nog på bio eller bowlingen...



Träffas på fest kan ju bra men erfarenhet är att man gärna rusar på...man dricker lite för mycke...hämningarna släpper...och det ena leder till det andra som leder till det tredje...och så vaknar man upp brevid varandra lagom bakis dagen efter... Är iofs rätt trevligt...men oftast brukar det ta udden av allt sedan...

Det är bara mina funderigar... ;-)

Jag kan ha fel...det har hänt för...;-)


Fia

Nu har du minsann inte bloggat på länge! Skärpning på dej gumman! Kramar



PUBLICERAT: 2009-05-15, 20:18:48 | URL: http://sanderss.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: