2010-02-22
 21:03:26

Lååång dag...

Stod ute i kylan imorse men jordens huvudvärk och bara frös som en tok. Mina lår domnade bort! Alltså seriöst... jag måste nog köpa thermobyxor om det fortsätter såhär.

Tur att dagen på jobbet gick fort... hela den här veckan lär göra det. Massor med möten och tester inbokade, just the way I like it :)

Ofantligt mycket snö här nu, men det är väl inget nytt antar jag... men en liten bild fick jag ju ta utanför huset iaf!





Nu ska jag snart se på Glamourama och sen kanske diska lite och fundera över hur jag kan uppdatera min garderob lite, man blir ju avis på flickorna... :P
2010-02-21
 16:15:27

Resultatet...

Som blev bra men fasen, det va ju inte lätt å fånga på kort alltså. Skulle nog behöva en systemkamera egentligen, och vill verkligen ha en! Ge mig i födelsedagspresent tack :)

Slänger upp några bilder i alla fall. Inser att jag nog måste träna lite innan jag blir proffs ;) Sminket är väldigt mycket mörkare irl förresten.



Usch, ser verkligen ut som att jag snart kommer bli brunett här! Tur att jag ska fixa håret nån gång i februari, göra slingor och klippa topparna. Längtar verkligen tillbaka till mitt superduper blonda hår hela tiden just nu. Känns som jag ser gammal å tråkig ut... :( Men näe, jag e fan snygg ändå!

2010-02-21
 14:13:13

Smink

Hej hopp!

Idag tänkte jag försöka mig på en skojig sminkning. Har en palette från Isadora med olika lila skuggor. Och jag har ju läst den här bloggen http://blogg.veckorevyn.com/lindas-sminkblogg/ och blivit sjukt inspirerad. Den tjejen gör så grymt snygga grejer. Kanske något för balen senare i vår?
Ska nog iaf fixa lösögonfransar så det ska jag nog öva på i veckan faktiskt :)

Återkommer med resultat senare!
2010-02-20
 23:50:08

Vilken värdelös dag...

Har inte gjort något annat än att hänga i soffan heeela dagen verkligen. Å inte har jag sett nåt vettigt på tv heller... Jo det är klart, jag såg förra veckans Project runway.

Och då kan man ju tro att man blir pigg av allt vilande, men icke. Tvärtom är det. När L ringde förut kändes det som jag hade härdsmälta i huvvet... blä.

Men så kom jag på den underbara idén att gå till affären i snöstormen. Å shit va skönt det va! Bara va ute å bli lite kall om kinderna. Så efter det har jag varit pigg faktiskt, tills nu... :P Men det är väl inget konstigt att va trött kvart i tolv kanske?



Rosa å fin om kinderna va man när man kom in, och full i snö såklart :D

Måste visa Försvarsmaktens svar på vas också, den var ju väldigt söt till rosen jag köpte till L:

2010-02-19
 20:24:16

Varför Michaela Forni??

Nu har jag ju fastnat i detta Glamourama... å då måste man ju ha lite åsikter, ellerhur? :)

Så nu undrar jag... VARFÖR Michaela Forni ser du ut såhär:





TV3 måste ju ändå ha en hårstylist? Eller gillar du att ha sådär stripigt hår som är uppsatt i nån knut??

För du kan ju se helt supersnygg ut också... Faktiskt väldigt lik Carin Da Silva på kortet.



Nej nu kanske jag skulle komma med lite intressanta kort på mig själv istället för å grotta ner mig i Glamourama. Men som ni förstår så har jag verkligen inget eget liv. JA ni hörde rätt!
2010-02-19
 13:14:03

Mitt hår...

Sitter å kikar på shampon och balsam. Köpte ju dessa från L'oreal     som skulle vara så himla skonsamma och bra för torrt hår. Men HJÄLP säger jag bara, mitt hår blev till stripor ena dagen och andra dagen såg det superslitet ut. Plus att produkterna LUKTADE HEMSKT!!! Så håll er borta från dom är mi



Men för ett tag sen glömde mamma ett Revlon shampo hemma hos mig. Det är för känslig hårbotten och oj så fint håret blev, helt underbart. Och nu sa hon att jag fick behålla det! :)
Så ska bara hitta ett passande balsam... funderar på L'oreal Lumino contrast. Eller är det någon som har ett bra tips?
2010-02-19
 08:15:46

Snörvel!

Dags att göra sista dagen på jobbet denna arbetsvecka. Å inte snörvlar jag mindre idag. Blä!

Ut i snön snart å bli brun om skorna  typ, jäkla lortig stad det här...
2010-02-19
 00:29:45

Då var det dags igen :)

För en ny omgång med bloggande :) Jag har ju trots allt fixat en ny snyggare header men det återstår lite pyssel. Tråkigt nog ska jag säga att jag blivit sugen på att blogga igen efter att ha sett på Glamourama och läst Paradise hotel-deltagarnas bloggar :P

I'm a sucker för reality-tv jag vet. Usch på mig :P

Men va fan, vad kan va mer underhållande än att läsa Jackie Ferms blogg, hon som vågar skriva det som alla andra är för fina i kanten för. Me like!

Återkommer med mer imorgon, jag skulle ju trots allt ha sovit för lääänge sen, förkyld som jag är... och trött. Meeeen Photoshop är ju bara såååå kul :)

Over and out!