2009-03-30
 11:38:18

Förväntade könsroller irriterar mig!

Jaa... Jag har märkt att det görs stor skillnad på män och kvinnor i vissa branscher. Jag jobbar ibland extra i VVS-branschen och är ute i butiker och pratar med kunder. Vid alla sånna tillfällen så finns det alltid och oftast gubbar som är ute för andra företag som säljer samma saker.

Tråkigt nog så väljer de flesta kunder att prata med gubbarna. Antagligen så är det en riktigt stor förutfattad mening att unga tjejer in kan något om ämnet. De går alltså helt sonika förbi. Och man får istället jaga dom. Varför kan man inte bara inse att tjejer också kan jobba i typiskt manliga yrken?? Vi är inte mindre kompetenta för att vi har tuttar och inte dumspak.

Bort med alla fördomar om tjejer i mansyrken!


christer

Hej!

Det finns nog mycket sådana tankar hos äldre personer.Jag jobbar som elektriker och hadde en tjej som pryade hos mig.Får väl säga att jag skämdes i mellan åt.Vissa kunde inte hålla tyst när hon var med,utan det kom lite snuskiga antydningar.

De tjejer som jag möter i minn bransch oavsett om de är elektriker eller säljare så tycker jag att de är duktiga och oftast väldigt seriösa.Så stå på er för ni behövs .Faktum är att jag har mött någrariktigt duktiga plats chefer som är tjejer,som sköter sitt jobb bra mycket bättre en sina manliga kollegor.Visst finns det undantag men det gäller nog både män och kvinnor.

Elektrikern



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: