2009-03-04
 09:37:10

Jag är gammal och senil

Javisst är det så! Eller kanske bara riktigt förvirrad. För jag trodde ju att jag hade matte-prov igår... MEN det är imorrn. Suck... Jobbigt fast ändå bra. För då hinner jag plugga lite mer.
Men samtidigt så missar jag ju vår sköna Quiz night med Ung Arena. Känns jävligt tråkigt.... bläh. Tänk om man kunde ha koll nån gång.
Men nu verkar det som att jag måste gå på provet... hmm... Får hoppas att jag kan skriva det i turbofart och sen dyka upp på quizen.

Sen har jag suttit å funderat över det avtalet Metall-facket har gjort med arbetsgivarorganisationerna. Och jag vet ärligt talat inte vad jag tycker om det... Det är ju bra på så sätt att fler får behålla jobbet åtminstone ett tag till. Men vad händer om de blir uppsagda? Jo A-kasse ersättningen kommer antagligen bli lägre än om de blivit av med jobbet på en gång.
Medlemmarna missar också på pension och andra grejer.
Är det verkligen en hållbar lösning i kristider?
Är det inte bara nåt slags tillfälligt plåster på såren? För rätt var det är så kommer det ju ändå att brista, tror jag....
Sen att det kommer krav på att vi på tjänstemannasidan också ska gå med på detta tycker jag är helt absurt. Vi har inte alls samma läge och samma sak gäller verkligen inte för alla branscher. Skönt att vi har Cecilia i Unionen som står upp för oss medlemmar!

Check u later! =)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: