2009-03-25
 08:42:29

Skinnjacksmaffian!

Japp, idag klev dom på vagnen. För det har ju blivit vår (?) och då måste alla moderiktiga personer ha på sig skinnjacka. För även fast det blev mode för sisådär 3 år sen så var jackan så dyr så folk använder den i all evighet. Har det inte kommit nån ny trend funderar jag på?

Det finns ju två stora grupper som bär skinnjacka (förutom MC-.folk då). Det är dom modemedvetna som har en pytteliten skinnjacka som slutar så högt upp det går, gärna visas lite hud så det ser sådär äckligt kallt ut och så har dom till det en boutastor halsduk virad i hundra varv runt halsen och gärna jättestora vantar också.

Den andra gruppen är dom där lite alternativa personerna. Gärna lite rockabillyinspirerade. Som har en lite mer manlig stil på skinnjackan med en röd scarf till, fyrkantiga glasögon med tjocka svarta bågar osv.

Jag vet inte om jag gillar någon av stilarna... det är ju samma jacka med stora muddar å sånt.

Jag håller mig nog till nåt annat.... :P


Soff

Sen finns det tack o lov de som köpt en billigare variant av fejk skinn på H&M och har den som slit o släng o inte riktigt hittat sin "rätta" stil. ;P Jag tänkte sålla mig till den skaran...kanske. Pyss på dig. Snart är du tant. Om exakt 6dgr. Oaaaa! Kram då


Marie

Jamen det är väl okej då ;) jag har heller inte hittat nån klockren vårjacka ännu! Ses snart! =)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: