2006-11-21
 01:29:19

Milano...

...ja det va ju det. Milano, den underbara staden. Eller ja egentligen va vi ju en bit utanför men iaf. Åkte ner på måndagen den 16/10, nervös som fan över att flyga så fick dricka en bärs innan jag boardade planet. Såg tyvärr inget under resan ner, för mörkt. Så kom jag fram, allt va mörkt men ganska varmt. Lorraine mötte upp mig och vi åkte till stallet och lägenheten. Allt va väldans nytt och spännande, ingen va hemma när jag kom men Clair och Debbie kom senare.

Jag och Clair fick dela rum, jag sov där nere.... första man märkte va att det va kallt som satan i den lilla lägenheten, vi hade bara ett varmluftselement vilket inte gjorde nån skillnad... kul med klinkers på golvet utan värme under... gaah. Brr säger jag bara.

Vaknade sju nästa morgon å gick upp i kylan, drog på mig ridkläder å käkade typ en macka till frukost. Trodde jag skulle få en rundtur eller något på morgonen men inte, fick börja jobba med en gång, så dagen var sjukt förvirrad, hittade ingenting och fick fråga om allt säkert 5 ggr. Iaf så drog vi å handlade på lunchen, massa saker, förvirrande det med, allt va ju så stort å det fanns ju så mycket som man ville ha i affärn. Sen käka vi god pan pizza innan vi drog tillbaka å fortsatte jobba.

Vad man tyvärr insåg ganska fort var hur synd det var om hästarna. Dom hade inga som helst hagar att röra sig i så dom stod inomhus hela dagen; kan inte påstå att jag tycker att hästar ska vistas mer inomhus än vad som är nödvändigt. Så eftersom dom inte fick röra på sig mer än ungefär en halvtimme om dagen så hade dom flesta bandage för att inte benen skulle svullna upp. Alla hästar hade dessutom täcken på sig jämt å det va säkert en 15 grader varmt, inte direkt nån temperatur som gör att dom måste ha vintertäcke; men det va tydligen hemskt om hästarna fick nån sorts längre päls så...

Men det värsta av allt var hur otroligt lite kärlek hästarna fick av sina ägare... så fort man gick in i boxen hos dom så kastade dom sig över en och ville att man skulle klappa, kela och prata med dom. Det var då det kändes som att hjärtat skulle gå sönder....

Ska väl inte dra upp allt som var dåligt för då tycker ni väl bara att jag klagar.... men jag tänkte inte stå ut med vad som helst. Jag kände att jag var värd bättre och definitivt ett jobb där jag kan känna att jag gör allt för att hästarna ska må bra!

Mitt i veckan gjorde vi iaf en riktigt nice sak, vi drog ut till en pizza-restaurang. Den va otroligt grym, riktigt nice. Allt va flott, kyparna hade kostym och visade oss till bordet. Sen åt vi den GODASTE pizzan nånsin som ni kan förstå... dregglar bara jag tänker på det. Efter det drog vi till puben å drack nåra drinkar, nice nice =)

Jobbade lördagen och halva söndagen, så slappade vi, sov lite å sen gick vi ut för att fodra hästarna eftersom Clair hade kvällsfodringen. Efter det drog vi till Blockbuster å hyrde film, Matchpoint och nån famljefilm med Sarah Jessica Parker. Och så fixade vi kina-mat å drog hem å slappade framför vår pyttelilla tv hela kvällen.

Sen på måndagen så kom det jag hade längtat efter.... vi drog iväg till Milano på eftermiddagen, tog taxi till Malpensa å sen bussen till Milano.
Det kändes helt overkligt att va i Milano, att se allt, å det gick så fort för det regnade hela tiden å vi skyndade mellan affärer och gallerior så hann inte se så mycket av stan egentligen... å inte många kort blev det heller. Inget kul å fota när det regnar....
Men jag lyckades iaf shoppa en outfit, kände mig riktigt nöjd eftersom det bara gick på 19,99 euro för jeans och en top =)
Lyckades också hitta ett litet slitet internet-café så jag kunde skriva ut min biljett, va såå nervös över att jag inte skulle kunna skriva ut den så usch....
Så efter allt letande efter mössor å internet så drog vi till Wild Iguana och körde på lite apertifvio (after work). Drinkarna kostade 8 euro men så ingick det ju mängder med mat, precis vad man behövde å det va supergott dessutom.... =) Så träffa vi lite italienare, dom va fotbollsspelare, helt störda. Kunde bara typ 4 meningar engelska... Å samtidigt som vi satt med dom så stod Dj'n å flirta med mig :P
Vi hade grymt kul...
Sen så slutade inte kvällen lika roligt men det tar vi inte här....

Åkte hem efter 9 dagar.... =) Det känns fortfarande som rätt beslut. MEN jag kommer helt klart åka tillbaka, antingen på semester eller om jag hittar ett nytt jobb =)

Det va den historien,... snart kommer fler.... ledsen att jag är kass på att uppdatera, det har bara varit mycket på senare tiden.

Pussel.


Haidi

Tufft!! Skön sammanfattning, jag kan inte säga så mkt för jag har så mkt tystnadsplikt hit och dit. men kommer nog köra en någelunda sammanfattning sen :)



PUBLICERAT: 2007-01-20, 20:36:17 | URL: http://catzy84.webblogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: