2007-10-19
 18:53:57

Arbetsförmedlingen min gamle vän

Eller inte. Som vanligt så är dom ju mer korkade än man tror. Det heter alltid att dom är skyldiga att göra saker. Dom är skyldiga att skicka mig på möten, att skriva handlingsplan osv. Men jag undrar vad som  händer om dom inte gör det?
Fast egentligen vet jag:
1. Jag skulle få mer tid till att söka jobb.
2. Pressen skulle sjunka och man skulle inte känns sig så jävla påpassad.
3. Man skulle slippa känna sig behandlad som en 5-åring.

Men ibland undrar jag om dom tror på gud där på det där kontoret... och att det är han som dom är skyldig allt detta. Sen tror dom ju uppenbarligen jämt att man verkligen är som ett dagisbarn eller en nerknarkad 15-åring som alltid skolkar. Eller kanske är man en sån som gud förbjude inte vill ta vilket jobb som helst. Oj, jag tror jag svor i kyrkan precis.

För man kan ju verkligen säga att dom fått allt om bakfoten. Jag som trodde att det hette "Rätt person på rätt plats" och inte "vilken person som helst, var som helst...". Dom skickar ut anvisade jobb som man är tvungen att söka för att inte bli av med sin a-kassa. Men inte är det jobb som man möjligtvis har erfarenhet från eller passar in på. Nej det är allsköns olika. Deras söksystem måste va det kassaste nånsin.

Nu är det iaf inplanerat för min del:
1. Verifiera mina meriter... hmmm.
2. Bas-info för a-kassan - lalalalaaa, jag vet redan allt.
3. Allmänt jobbsökande, redan där.

Spännande va :P


Från det ena till det andra... så käka jag på Jensens sen. Beställde en blodig å fick en välstekt, skicka tillbaks den å fick en ultra-blodig.... hmm. Vet inte vilket som va värst.
Sen fick jag beundrarpost också.. sjömän är pilska jävlar :D

image71


Haidi

mmm, sjömansbiff



PUBLICERAT: 2007-11-01, 12:48:53 | URL: http://catzy84.webblogg.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: