2008-02-02
 22:34:44

3-rätters och bratish

Ja igår var man sedan länge inbjuden till Per på middag. Och efter att ha stressat som en tok, fått hjärtklappning av det så kom vi till slut fram. Ja efter att Haidi köpt en korv å aldrig ens ätit upp den. Å vi va inte sist heller. Egentligen hade vi nog kunnat komma mycket senare... att jag alltid ska va så kass på att hålla tiden till förfester å sånt, hehe.

Iaf fick vi först lite mousserande när vi kom å så lite tilltugg till det. Till varmrätt va det en underbar ungsbakad fläskfilé med vitlök, balsamvinäger och äpple å bacon. Å en jättegod couscous till det. Helt underbart. Åt så man nästan trilla av stolen. Å till sist va det efterrätt, kändes grymt lyxigt med 3 rätters verkligen. Det var iaf hjortronmaräng, smarrigt värre =)

Självklart rann det ner en hel del alkohol, det spelades Abba och alla gillade läget! Haidi å jag berättade historier om när vi gick på dejt och hon blev kär i mig. Ja herregud. Det där med ironi funkar inte så bra i Gbg.
Sen rätt va det va så skulle Johan jonglera med frukt. Det slutade med glassallad :P Alltså en banan + trasigt glas.

Slutade iaf med att vi drog ner på stan, efter en taxifärd med mycket hiphop (bläh) å lite skönsång med hålla handen känsla. Sen va det det där med att gå på Excet, jag protesterade vilt, det va ju kö å jag är lite trött på stället. Vi kom fram till att gå på Peacock till slut, där ingen varit förut. Å när man kommer in, får man en goodiebag, en liten, men nog va det så. Nice! Sen va stället rätt lurigt, creddigt å bratigt men ändå sprang det massa alternativa folk där med. Svårt å definiera... Men goda drinkar gjorde dom verkligen. MUMS!

Å idag vaknade jag, mådde mumsigt bra, inte ett dugg bakis å hade sovit sjukt gott. Det behövde jag verkligen. Iofs somnade jag en timme nu på kvällen också så har väl fortfarande lite å ta igen. Det där med sömnen känns fortfarande svårt. Jag borde strukturera upp det... men jag vill inte känna mig låst i sånt heller. Gaah.

F ö så känner jag mig fortfarande kall. Frostig är nog läget på nu... kanske är tinad tills imorrn?


Per Fröberg

Va kul! att läsa din blogg, fick tipset av Benno, ja det var fina ord du använde om den lyckade kvällen. Nästa månad gör vi säkert om det igen, hos nån annan trevlig kamrat.

Kram från Per



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: