2008-06-13
 10:35:00

Kvällsbok på dagen

Jag ska vara sann mot mig själv... Ibland känns det som att jag ljuger ihop för mycket saker i huvudet. Känns som att jag struntar i att se det jag borde se.

Har väl insett också att det här med att dejta aldrig kommer va lätt. Jag har ju alltid tänkt att det ska va roligt och så. Men ja menar... hur kul är det när man kommer på efter ett antal veckors dejtande att det här kanske inte va så bra. Eller som vissa tydligen får för sig... inte höra av sig alls efter en tid. Va fan e det för sätt? Vem gör sånt?

För det verkar ju råda nån allmän inställning om att man måste va så manlig som kille. Man kan ju inte bjuda på middag på första dejten för det kan ju va bortkastade pengar, man kan inte köpa blommor för då är man en mes. Så helst ska man tydligen spendera så lite pengar som möjligt i början, för risken finns ju att man kastat dom i sjön. Jag tror jag blir galen!

Själv har jag en förmåga att locka till mig killar som egentligen inte vill ha nåt långvarigt seriöst. Dom har alltid just gjort slut med nån underbar tjej som dom egentligen saknar jättemycket. Och jag? Jag är nog bara nån slags utfyllnad där... emellan exet och den nya underbara. Hur blir det så? Vad är det jag har som säger.... "kom, jag kan va ditt tidsfördriv när du inte vill va ensam...."?

Ikväll ska jag gå hem och öppna ögonen för röran jag har. Ska väl se det positivt, jag har ju gafflar iaf! =)


fredrik.

Det var alltid du som tröstade dom slagna

Det var alltid du som stöttade dom

Din dörr var alltid öppen dag som natt

och dom kom till dej

och du gav av din tid och medlidande och kärlek

och dom skänkte dej nån slags frid

Du trodde det var ömsesidigt

Du trodde det var en fråga om att ge och ta

Du hade din betydelse

Det var till dej dom kom varje dag

Sen tog dom allt dom kunde och lämna dej kvar

vid en fläckig duk och ett sprucket glas...



Nu är du bitter och vill va ifred

Nu är världen bara lögner och svek

Jag trodde du visste..


Haidi

kramar om



Män är svin....



PUBLICERAT: 2008-06-16, 14:44:10 | URL: http://catzy84.webblogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: